Tuesday, July 8, 2014

AWAS MITOS dan FAKTA Kacang Soya

Pendedahan eksklusif untuk anda yang masih ragu-ragu tentang kacang soya juga khas untuk mereka yang masih belum dapat membezakan yang mana satu MITOS dan yang mana pula dikatakan FAKTA.

MITOS 1:
Benarkah kacang soya dapat meningkatkan kesuburan wanita.

FAKTA
Betul.
Kacang soya boleh membantu mengatasi penurunan hormon estrogen pada wanita kerana kacang soya mempunyai khasiat isoflavon iaitu khasiat yang mempunyai kesan yang sama seperti estrogen.

MITOS 2:
Kacang soya  dapat mengurangkan risiko kanser payudara?

FAKTA
Betul.
Selain mengatur fungsi reproduksi kandungan isoflavon dalam kacang soya dapat meningkatkan antioksidan vitamin C dan E sehingga melambatkan pertumbuhan sel-sel kanser seperti kanser payudara.

MITOS 3:
Benarkan kacang soya mampu sebabkan sembelit?

FAKTA
Salah.
Kandungan serat dalam kacang soya sangat tinggi. Beberapa produk olahan kacang soya seperti tempe, tauhu, pula kaya dengan prebiotik. Bahan ini berfungsi menjaga keseimbangan usus dan mempercepatkan fungsi kerja usus agar dapat melancarkan proses pembuangan dan mencegah sembelit.

MITOS 4:
Adakah kadar kalsium susu kacang soya sama dengan susu lembu?

FAKTA
Tidak.
Kansungan kalsium dalam susu lembu (143mg) tetap lebih tinggi berbanding kacang soya (50mg). Dalam kacang soya ada khasiat seperti serat yang menghalang penyerapan kalsium.

MITOS 5:
Benarkah kacang soya menyebabkan perut kembung?

FAKTA
Betul.
Sebahagian besar karbohidrat dalam kacang soya adalah golongan oligosakarida yang sukar untuk dicerna. Dalam tubuh, kacang soya tidak dicerna oleh usus besar tapi oleh mikroflora usus sehingga menyebabkan flatulensi (perut kembung).

Nota: Suntingan Mingguan Wanita Bil 1585

ANDA PERLU TAHU!
Shaklee adalah syarikat pertama yang mewujudkan suplemen protein berasaskan kacang soya. Ini adalah FAKTA.

Melalui siri ujian yang dijalankan oleh Shaklee maka terhasil satu produk yang dinamakan Energizing Soy Protein (ESP). Ia merupakan makanan utama dalam program Shaklee dan merupakan minuman berkhasiat yang lengkap dengan sumber protein secara biologi yang bermutu paling tinggi yang dihasilkan dari KACANG SOYA.

Shaklee menghasilkan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism) dan ia telah disahkan melalui Identity Preservation Program. Ia bertujuan untuk memantau dengan ketat dan kawalan dilakukan mulai ia ditanam, dituai sehingga ke peringkat pemprosesan.

Antara FAKTA nyata lain tentang Soy Protein Shaklee

✔ Mengandungi 14 gram protein soya semulajadi yang baik pada setiap hidangan.
✔ Ia diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.
✔ Tidak mengandungi kolestrol dan laktosa.
✔ Mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh bgai mengekalkan tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya.
✔ Protein soya ini adalah dari sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik.
✔ Tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.

Nikmati keenakkan rasa vanilla Energizing Soy Protein (ESP) tanpa meragui akan khasiatnya.



Untuk membuat belian, anda boleh KLIK di atas dan ikut arahan yang diberikan. Mudah dan selamat. Boleh juga hubungi saya untuk mendapatkan informasi mengenai lain-lain produk Shaklee.




No comments:

Post a Comment