Saturday, January 18, 2014

Kepentingan Antibiotik semulajadi Garlic Complex Shaklee

Pada suatu ketika dahulu iaitu seawal 3000 SM, orang-orang Babilon telah menggunakan bawang putih sebagai ubat. Ubatan yang berasaskan bawang putih itu digunakan untuk pelbagai tujuan, termasuk jangkitan saluran pernafasan, masalah kulit, jangkitan parasit dan sebagai agen antibiotik dan anti-mikrob.
Kajian saintifik pula menunjukkan bahawa bawang putih digunakan sebagai pencuci darah dan meneutralkan hasil toksik logam berat dalam tubuh seperti merkuri dan kadmium. Selain itu, penggunaan bawang putih juga berguna dalam rawatan hipoglisemia, gangguan usus dan pelbagai masalah kesihatan.
Tahukah Anda.
Terdapat banyak makanan tambahan yang berasaskan bawang putih berada di pasaran. Namun, perlu diketahui bahawa tidak semua makanan tambahan bawang putih itu adalah sama. Kebanyakkan bawang putih termasuk serbuk bawang putih serta kapsul  minyak bawang putih diproses dengan kaedah pemprosessan yang mengurangkan atau menghapuskan kandungan ALLICIN yang terdapat pada bawang putih. Allicin adalah komponen utama aktif bawang putih dan manfaat utama bawang putih adalah berkait rapat dengan Allicin.
Ketahui kepentingan Garlic Complex Shaklee kepada kesihatan tubuh
  • Meningkatkan tahap sisyem penghadaman, fungsi jantung yang baik kerana mengandungi ekstrak spearmint.
  • Merupakan antibiotik semulajadi yang selamat dan sangat bagus untuk meningkatkan sistem imun badan untuk melawan penyakit berjangkit seperti selsema, kulat, kuman, virus dn yis candida.
  • Membantu mengatasi masalah alergi - meningkatkan sistem imun badan untuk melawan penyakit alergi seperti hidung sensitif, sinus, alergi, asma, selsema dan hepatitis.
  • Meningkatkan dan membantu dalam masalah sistem penghadaman seperti kembung perut, senak perut, ulser, gastrik dan ketidakhadaman.
  • Menstabilkan tekanan darah tinggi dengan pengambilan konsisten 2-4 biji tablet Garlic sehari selepas makan. Garlic dapat mengeluarkan raksa, plumbum, kadmium yang merupakan logam toksik dalam tubuh dengan pantas. Logam toksik ini antara penyebab tekanan darah tinggi meningkat.
  • Melindungi sel-sel darah dari kemusnahan yang disebabkan kehadiran logam dalam tubuh dan sekaliu menghalang kerosakkan hati oleh bahan kimia yang terkandung dalam tubuh tanpa kita sedari.
  • Membantu menurunkan paras kolestrol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, mengurangkan bekuan darah, meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari.
  • Membantu merawat kanser serta membantu mengurangkan peratusan bahan pencetus kejadian kanser iaitu Nitrosamine. Garlic merupakan anti-oksidan kerana mengandungi sebatian selenium+germanium+acid amino yang melindungi tubuh dari radikal bebas yang merupakan antara penyebab kanser.
  • Menggelakkan Odema iaitu air terkumpul dalam badan terutamanya pada kaki dan pergelangan tangan.
  • Membantu menanggani masalah organ-orgn pernafasan tersumbat akibat batuk dan brokitis yang berterusan, sakit kerongkong, selsema dan resdung (sinus).
  • Bagi yang mempunyai diabetes, Garlic dapat meningkatkan pengeluaran insulin dan merangsang hati untuk mengawal gula dalam darah.
  • Mampu melawan bakteria dan semua jenis jangkitan pada:
❥ kerongkong dan telinga (throat and ear infection)
❥ perut memulas (stomach upset)
❥ cirit-birit (diarrhea)
❥ bronkitis
❥ luka-luka (infection wounds)
❥ jangkitan yang berulang-ulang seperti telinga, kerongkong, gusi, mulut, dada
❥ sistem air kencing

Garlic Complex Shaklee adalah antibiotik 100% semulajadi, tanpa bahan kimia, perasa, gula dan bahan sintetik yang memberi kesan pada kesihatan. Ia selamat untuk anda sekeluarga.
Garlic
Hubungi saya untuk pertayaan produk, konsultasi dan harga.
Ina Eryna
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 887916 ]
♥ Contact No: 019 263 2602
♥ Emel: iroslina@gmail.com
♥ Laman web: Priority is YOU
♥ FanPage: Jom Sihat dan Cantik

No comments:

Post a Comment