Saturday, November 23, 2013

Interferon: Pengambilan dan Kegunaan

Keadaan cuaca yang tidak menentu boleh mempengaruhi masalah kesihatan kita. Tidak terkecuali kepada golongan tertentu sahaja malah semua orang boleh terdedah dan berisiko untuk mendapat demam, batuk dan selsema. Percaya atau tidak, dalam keadaan tertentu apabila kita pergi ke klinik, rata-rata kesemuanya sedang mendapatkan rawatan untuk “Pakej 3 beradik kembar” ni.
TAHUKAH ANDA!
hidung
Hidung, mulut, dan mata adalah ‘jalan masuk utama’ kuman dalam badan kita namun di situ juga terdapat sistem pertahanan semulajadi badan manusia.
Antara sistem pertahanan semulajadi badan ialah:
  • Hidung – mukus hidung mengandungi enzim yang dikenali sebagai lysozyme yang memecahkan dinding sel bakteria.
  • Mulut – air liur mengandungi bahan anti bakteria.
Secara ringkasnya, badan kita dijaga oleh SISTEM IMUNITI – menahan serangan kuman, bakteria, mikrob, parasit, patogen dan toksin!
Sistem imun badan kita yang unik terdiri daripada thymus, limpa, sistem limfa, sumsum tulang, sel-sel darah putih, antibodi, dan hormon. Setiap komponen berfungsi dengan cara yang tersendiri untuk melawan penyakit dan jangkitan supaya kita sentiasa sihat.
Sistem imun kita bekerja setiap hari selama 24 jam tanpa henti namun tidak mustahil ia boleh berlaku sebaliknya. Ia boleh terhenti secara tiba-tiba. Apakah puncanya? Kenapa sistem imun badan kita terganggu?
CUACA! Ya, perubahan cuaca dan iklim boleh memberi kesan kepada sistem imun. Faktor psikologi seperti stress dan corak pemakanan yang merapu-rapu juga boleh menyebabkan ia terganggu.
Untuk mengetahui lebih lanjut tentang sistem imun dan kesannya pada badan, penyelidik Shaklee menjalankan kajian di Jabatan Mikrobiologi dan Imunologi, Weil Medical College, di Cornell University of Pediatrics.
Ada dua matlamat yang cuba diketengahkan iaitu:
:: Pertama
Untuk membangun dan mengesahkan cara baru untuk meneroka biologi virus dan fungsi imun dalam paru-paru manusia.

::Kedua
Untuk menilai kesan campuran botani yang unik terhadap sistem imun.
Hasilnya mendapati campuran botani terpilih meningkatkan interferon dalam tubuh untuk melawan penyakit tatkala tubuh kita sedang lemah. Maka lahirlah NUTRIFERON.

Kepentingan INTERFERON dalam bidang perubatan IMMUNOLOGI
Dalam bidang immunologi, interferon berperanan penting sebagai agen pertahanan dalam badan untuk melawan jangkitan virus. Merupakan sebahagian daripada sistem imun dalam badan yang tidak spesifik yag perlu dirangsang pada perigkat awal jangkitan virus sebelum sistem imuniti dalam tubuh mempunyai masa untuk bertindak balas melawan virus.
Terdapat dua jenis nutriferon iaitu:-
✰ Interferon-alfa (leukocyte interferon) dihasilkan oleh leukosit dijangkiti virus, dll.
✰ Interferon-beta (fibroblast interferon) dihasilkan fibroblast yang dijangkiti oleh virus, atau sel-sel epitelium dijangkiti virus, dll.

Aturan pengambilan NUTRIFERON yang disyorkan
✹ Nutriferon digalakkan diambil bersama vitamin C.
✹ Untuk memelihara kesihatan yang terbaik: 1 peket sehari (tuang terus ke dalam mulut atau boleh dicampur dengan minuman panas mahupun sejuk mengikut citarasa sendiri pada bila-bila masa sahaja).
✹ Bagi yang sedang melawan dan mendapatkan rawatan influenza dan kanser – disyorkan ambil 2-3 peket nutriferon sehari.
✹ Boleh diambil setiap hari untuk meningkatkan interferon semulajadi tubuh badan yang merupakan pengaktif kritikal sistem imun.

KEGUNAAN INTERFERON
1. Meningkatkan sistem imun dalam masa 3 hari.
Interferon mampu meransang dan meningkatkan secara keseluruhan sisem imun tubuh.

2. Melindungi dari influenza.
Melindungi dengan berkesab daripada virus, microb termasuk selesema, flu, alergi dan influenza.

3. Meringankan stress dan kelesuan.
Meringankan kemudaratan yg disebabkan keresahan, stress, kelesuan dan gaya hidup sibuk.

Dinasihatkan kepada mereka yang mengambil NUTRIFERON agar mengambil air masak sekurang-kurangnya 3 liter sehari akan memberi kesan yang lebih efektif. Air yang mengcukupi akan membantu tubuh bertindak balas dengan baik sepanjang proses penyembuhan (healing crisis).
ISTIMEWA HANYA UNTUK ANDA!!!!!!!!
Berminat dengan produk ini. Inginkan maklumat lanjut. Harga DA BOOOOOMMMMM!!!! Hubungi saya.

Ina Eryna
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 887916 ]
♥ Contact No: 019 263 2602
♥ Emel: iroslina@gmail.com
♥ Laman web: Priority is YOU
♥ FanPage: Jom Sihat dan Cantik

No comments:

Post a Comment