Wednesday, November 20, 2013

Shaklee: Vitamin untuk hilangkan parut

Ini kisah saya. Pengalaman saya ketika mengandung. Salah satu nikmat kurniaan Allah kepada saya namun disebaliknya ada terselit ujian Allah. Bukan musibah tetapi hanya masalah dari segi kecantikan.
Pertama kali saya mengandung ialah pada tahun 2004. Sejak daripada itu bahagian belakang badan saya ditumbuhi jerawat dan meninggalkan kesan parut hitam yang banyak. Pada mulanya saya hanya memandang ringan perkara ini kerana diberitahu oleh beberapa orang yang parut-parut ini akan hilang setelah saya selamat melahirkan kerana ini merupakan salah satu bentuk alahan. Sebaliknya parut-parut itu kekal di badan saya. Kelihatan sungguh hodoh dan buruk. Setiap kali memandang cermin saya pasti bermonolog sendiri.
“Kenapa tak hilang kesan parut ni. Orang kata bila dah bersalin semuanya akan kembali kepada asal. Ini hanya alahan ketika mengandung. Macam mana nak dapatkan kulit badan yang cantik tanpa cela macam dulu.”
Banyak saya berhabis duit untuk mengatasi masalah ini. Beribu-ribu duit habis. Sauna, spa semua saya dah pergi. Ubat farmasi, sabun untuk jerawat telah saya cuba tapi tak berkesan pada saya. Keadaan lebih teruk bila saya mengandung lagi.
Kini saya boleh tersenyum. Parut ngeri yang menghantui saya sejak dari tahun 2004 sudah 98% hilang. Suami saya terkejut. Parut saya sudah tiada. Hanya ada kesan samar-samar menanti masa untuk diNYAHkn terus dari menghiasi badan saya.
Apa rahsia saya?
Saya amalkan pengambilan vitamin C, vitamin E dan Energising Soy Protein (ESP). Vitamin C dan ESP telah menjadi favourite saya sejak July 2012. Manakala vitamin E saya mula mengambilnya pada bulan September 2012. Dalam tempoh itu memang saya amalkan mengambil ketiga-tiga produk ini secara konsisten. Hasilnya memang di luar jangkaan. Syukur alhamdulillah kerana saya diperkenalkan dengan produk yang mampu mengatasi masalah saya.

Seterusnya saya akan kongsikan dengan anda apa lagi kebaikan yang boleh dibawakan oleh ketiga-tiga produk ini.


Vitamin C
C Plus
Membentuk Kolagen - Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen ialah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan.
Memperbaiki Simptom Pendarahan - Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, lambat pulih dari kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar.
Peningkatan Sistem Imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, pertingkatkan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, juga mengurangkan simptom selsema.
Memerangi kanser - Ia satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa dan mampu meningkatkan inteferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dgn berkesan.
Mencantikkan Kulit - Pengambilan Vitamin C setiap hari akan membantu anda dapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.
Memperbaiki Insomnia - Ia memperbaiki insomnia, stress dan masalah mental seperti keresahan.
Mengekalkan kolestrol sihat - ia mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalang pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.


Vitamin E
Terdiri daripada Vitamin E d-alpha tocopherol concentrate and d-alpha tocopheryl acetate juga lengkap dengan Selenium [as selenium yeast].
Vita E Grape Seed Extract
  • Memelihara kesihatan kulit, melambatkan proses penuaan
  • Antioksidan yang sangat penting dalam pencegahan kanser dan penyakit kardiovaskular
  • Bersifat anti-imflammatory
  • Bersifat diuretic, mengurangkan tekanan darah tinggi
  • Mengurangkan risiko penyakit katarak
  • Membantu kesuburuan lelaki dan wanita
  • Mengurangkan risiko penyakit Alzheimer
  • Mengurangkan risiko keguguran bagi ibu-ibu yang mengandung
  • Menyokong fungsi penghantaran oksigen ke seluruh badan bagi meningkatkan stamina
  • Bekerjasama dengan vitamin A untuk melindungi paru-paru daripada pencemaran udara
  • Mengurangkan risiko masalah jantung dan strok
  • Mengelakkan atau mengurangkan masalah pembekuan darah
Energizing Soy Protein (ESP)
ESP
Kekal Muda – Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga.
Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi – kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.
Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki - genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat.
Kulit berseri dan anjal – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka danmenghilangkan  parut.
Pemberi tenaga segera – Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll.
Memulihkan Pigmentasi – Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.
Memperbaiki Memori – Menguatkan ingatan, kecergasan, keupayaan seksual, dan sebagainya.
Jika anda juga mengalami masalah yang sama seperti saya dan berminat untuk mencuba produk-produk yang dinyatakan boleh hubungi saya.
Ina Eryna
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 887916 ]
♥ Contact No: 019 263 2602
♥ Emel: iroslina@gmail.com

No comments:

Post a Comment