Wednesday, November 20, 2013

LECITHIN Shaklee dan Kebaikannya

Ummy saya ada masalah kolestrol. Pernah dia dimasukkan ke hospital kerana tiba-tiba bacaan kolestrolnya tinggi. Kejadian ini berlaku pada bulan Ramadhan tahun 2012. Bermacam-macam ubat yang dibekalkan oleh doktor kepada ummy setelah dia dibenarkan keluar dari hospital. Tak sanggup melihat keadaan ummy sebegitu maka saya membekalkannya sebotol LECITHIN.
Cuba la pinta saya padanya. Mungkin berkesan untuk membantu masalah kolestrol ummy tu. Tapi ubat yang doktor bagi jangan tak makan pula. Cuma jarakkan 1 – 2 jam waktu pengambilan untuk kedua-duanya.
Setelah habis sebotol LECITHIN yang saya bekalkan kepadanya. Ummy menghubungi saya. Nak stok baru. Alhamdulillah katanya. Baru balik jumpa doktor. Kolestrol ummy dah turun. Lepas tu dia perasan kat kawasan ukur lilit dada yang ada bonjol-bonjol lemak dah jadi rata. Makcik saya pun ada bagitahu. Katanya ummy nampak kurus sikit dan dia pun terus order sebotol LECITHIN daripada saya.
Sebenarnya LECITHIN bukan sahaja dapat memecahkan lemak dan kolestrol dalam badan. Banyak lagi kebaikan LECITHIN yang boleh kita nikmati.

LECITHIN boleh ditemui dalam semua jenis haiwan dan juga tumbuhan seperti kacang soya, kekacang, kuning telur, kubis, kacang hijau dan dan lain-lain. Keistimewaan LECITHIN adalah merupakan komponen utama membran sel dan membantu dalam mengawal aliran nutrien dalam sel-sel tubuh kerana soya LECITHIN mengandungi sumber utama kolina. Kolina merupakan satu komponen asetilkolina neutransmitter yang terlibat dalam penghantaran mesej ke otak dan juga sistem saraf.

National Academy of Sciences Canada telah membuktikan bahawa kolina amat penting dalam diet manusia kerana kolina menyokong fungsi otak, hati, jantung dan kesihatan reproduktif.

Tahukah Anda. LECITHIN merupakan kolina semulajadi.

Ia adalah lipid yang terdiri daripada kolina dan inositol. Kolina adalah nutrien penting yang dapat membantu fungsi normal sel-sel badan, metabolisma hati, otak dan fungsi saraf serta membantu mengangkut nutrien melalui badan. Inositol atau lebih dikenali sebagai Vitamin Bh adalah bahan asas membran sel dan diperlukan untuk fungsi yang betul bagi saraf, otak dan otok dalam badan serta membantu sel-sel berkomunikasi antara satu sama lain supaya badan berfungsi dengan baik dan memberikan tahap kesihatan yang bagus.
Kenapa LECITHIN Shaklee adalah yang terbaik?
Lecithin
LECITHIN yang dirumuskan oleh Shaklee diekstrak dari kacang soya organic bukan-GMO. Setiap kapsul LECITHIN mengandungi 520mg soya LECITHIN termasuk 80mg kolina dan 48mg inositol. LECITHIN yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetylkolin, inositol, fosforus dan lemak tak tepu.
Bagaimana ia bertindak sebagai "pengemulsi semulajadi"
Lecithin btindak
Perhatikan demo di atas.
Gambar Paling Atas:
Bahan-bahan yang diperlukan - Segelas air, minyak masak dan LECITHIN

Gambar Di Bahagian Tengah:
Minyak masak dimasukkan ke dalam gelas yang berisi air bersih. Kemudian dikacau sekata. Hasilnya minyak tetap timbul dipermukaan air.

Gambar Paling Bawah:
2 biji LECITHIN dipecahkan ke dalam air. Dikacau dan kemudian hasilnya minyak masak tadi larut bersama air.

Nikmati 16 MANFAAT daripada LECITHIN Shaklee
 Sangat bagus dalam membantu menurunkan berat badan dan pelangsingan badan di mana LECITHIN bertindak sebagai penghalang tubuh daripada menghadapi masalah obesiti. Pengambilan LECITHIN dalam kuantiti maksimum 6 biji sehari dapat mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang seimbang.
 LECITHIN bertindak sebagai "pembersih" salur darah, yang membantu mengemulsi dan memetabolismakan lemak, menurunkan kolestrol dan trigliserid dalam tubuh.
 Membantu tubuh menyerap vitamin A, D, E dan K yang bersifat larut lemak dengan lebih berkesan.
 Menjaga kesihatan harian anda dengan menghalang enapan lemak pada hati, sirosis hati dan mencegah hati berlemak serta membantu memulihkan kesihatan hati bagi orang yang menghadapi masalah kesihatan hati.
 Soya lecithin membentuk membran sel, memlembabkan dan menghaluskan kulit dan menjadikan kulit lebih cantik dan gebu, mengaktifkan metabolisma sel dan seterusnya membantu melambatkan proses penuaan. Juga bagus untuk mencegah eczema.
 Menghalang platelet darah dari mengaktifkan tisu gegelung dalam salur darah yang boleh menyebabkan alergi pada tubuh seperti penyakit kulit dan menjadi punca kepada dermatitis dan demam alergi. Oleh itu, secara tidak langsung LECITHIN juga berupaya membantu menanggani masalah alergi pada tubuh.
 Soya LECITHIN mengelmulsi kolestrol berlebihan yang menjadi punca kepada 90% kes batu karang dan dapat menyekat kejadian batu karang.
 Kolina yang terdapat dalam soya LECITHIN membentuk penghantar saraf cranial yang mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang penyakit nyanyuk dan juga meringankan stress. Wanita hamil disyorkan mengambil LECITHIN dalam jumlah yang secukupnya untuk menggalakkan tumbesan janin yang sihat.
 Berkeupayaan memperbaiki tekanan darah tinggi dengan cara menghalang pengerasan arteri atau penebalan pada pembuluh darah (arteriosklerosis) dan menggalakkan peredaran darah.
 Pengambilan LECITHIN sebanyak 6 biji sehari boleh mengatasi masalah prostate dan urethra lelaki.
 Soya LECITHIN juga bermanfaat dalam meringankan masalah sembelit kerana LECITHIN membantu melembabkan usus dan meleraikan toksin dalam usus yang menjadi punca sembelit.
 LECITHIN juga berguna untuk kesihatan rambut di mana ia membantu menjadikan rambut lebih sihat, kuat dan berkilat.
 Turut membantu mengurangkan atau mencegah PMS dan gejala-gejala menopous.
 LECITHIN memainkan peranan penting dalam proses penyerapan zat-zat penting dalam sel-sel badan. Kekurangan kolina yang terdapat dalam lecithin merupakan antara penyebab membran sel mengeras dan menyukarkan proses penyerapan zat-zat penting. Banyak faktor yang mendorong kepada pengerasan sel terutamanya bahan-bahan kimia yang terdapat dari persekitaran yang tercemar, bahan-bahan logam yang diserap oleh tubuh yang terdapat pada makanan harian, penambah perasa makanan, bahan racun serangga dan lain-lain.
 Soya LECITHIN juga membantu membina system imunisasi yang kuat dengan menyalut sel darah merah dalam tubuh dan seterusnya bertindak dengan cara memberi perlindungan dari serangan virus, kuman dan bakteria. Struktur LECITHIN juga dapat melindungi sel-sel tubuh dari teroksida.
 LECITHIN juga berfungsi untuk mengeluarkan ”clogged duct” yang menyebabkan punting ’nipple’ tersumbat. Pengambilan setiap hari secara tidak langsung dapat mencuci ”clogged duct” dan seterusnya dapat melancarkan pengeluaran susu ibu. Sesiapa yang menghadapi masalah punting tersumbat boleh mengamalkan pengambilan LECITHIN.
Kesimpulan:
LECITHIN bukan sahaja boleh membantu menurunkan berat badan anda malahan ia menawarkan pakej lainnya iaitu mendapatkan kulit yang cantik, rambut yang sihat serta cantik berkilat, dan mampu untuk mengatasi masalah lupa selepas proses kelahiran.

Penafian:
*This statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases

Sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, sila hubungi saya:-
Ina Eryna
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 887916 ]
♥ Contact No: 019 263 2602
♥ Emel: iroslina@gmail.com

No comments:

Post a Comment